onsdag 1 februari 2012

Produktfotografering till a lá eco

Under ett par år har jag haft nöjet att få fotografera för a lá eco. Både produkt och personalbilder. Här var det deras nya produktserie på bomullsförpakningar som skulle fotograferas. De olika bilderna skulle in på webben och i deras produktkatalog. Jag fotograferade dom mot en vit bakgrund så att det skulle bli rent, snyggt och vara enkelt att frilägga.
Produkterna placerades på en blank opalskiva för en snygg spegling. Bakgrunden belystes med två spottar. En softbox på 80x140 placerades ovanför, snett framför produkterna. Med en svart skiva ovanför förpackningarna kunde jag på ett enkelt sätt styra ljusmängden och slippa att överdelen på produkterna fick för mycket ljus. I photoshop frilade jag produkterna och speglingen för sig, så att jag kund styra de olika elementen i lager för att få bilden vi ville ha.



Inga kommentarer: