torsdag 16 februari 2012

Personalfotografering till Sölvesborgs kommun

Personalfotograferingar är alltid roligt. Den här gången var det medborgarkontoret från sölvesborgs kommun som behövde nya bilder på sin personal. Dom hade valt att komma till min studio i två olika omgångar för att hålla medborgarkontoret bemannat hela tiden. Efter fotograferingen blev det lite fotosnack och skojfotografering. Jag får ju aldrig vara med på kort i vanliga fall.
PS. glöm nu inte att klicka här för att läsa om mina grundkurser i foto

Här har jag använt mig av en ren enkel ljussättning. Två spottar på den vita bakgrunden. En stor softbox från vänster. Ingen allmänbelysning eller reflexskärm för sköna skulpterande skuggor i ansiktet.


Som fotograf har man själv lätt för att vara naturlig framför kameran.

Inga kommentarer: